01 February 2008

Pc-trøbbel

Jeg får klager på at blog'en er stille om dagen... Her har dere utsnitt av en mail som kan forklare hvorfor:


Til elprice@elprice.no

Hei.
Jeg leser mye om irriterende lave priser om dagen, men jeg har et helt annet irritasjonsproblem med firmaet deres.
Min irritasjon ligger i at dere ansetter folk som ikke kan (eller tar seg bryet med å) lese hva som står på ordre og liknende.
Jeg er nemlig den stolte eier av en pc som de siste månedene har reist landet rundt.
Historien er som følger:
I desember leverte jeg pc'en min til Elprice Moss for å få sendt den inn med reklamasjon på skjerm som ikke virket.
Mannen bak disken var hjelpsom og hyggelig, og siden jeg bor i Bø i Telemark og var på juleferie i Østfold, fikk vi ordnet det sånn at det sto i instruksen at den skulle sendes direkte til meg når Anovo var ferdig med den.
Jeg fulgte ordren på nett, og da den endelig ble ferdig (hvilket tok imponerende lang tid, men siden lageret skulle flyttes såvidt jeg skjønte har jeg en viss forståelse for det) regnet jeg med at historien var over. Den gang ei.
Etter en uke uten noen pc i posten ringte jeg butikken i Moss, og det viste seg at pc'n min var hos dem. Anovo hadde altså klart å sende den til Moss, til tross for at det sto meget tydelig på seddelen hvor den skulle.
Etter å ha snakket med butikken i Moss et par ganger (de har en lei tendens til å love å ringe tilbake men ikke gjøre det) fikk jeg beskjed om at den skulle sendes til meg.
Vi ventet. Og ventet.
Det viste seg at pc'en var blitt sendt feil igjen, og på det tidspunktet befant seg i Trondheim, på vei til Namsos. Dette antagelig fordi jeg på et tidspunkt har bodd i Namsos, men min nåværende adresse finnes i alle registre, og i tillegg på reklamasjonens følgeseddel. Imponerende.
Noe som er enda mer imponerende er at min pc nå mirakuløst nok har havnet på et postkontor i Indre Arna i Bergen! Dette antar jeg er Postens feil, men det har jeg ikke videre belegg for å si.
Jeg har flere ganger vært i kontakt med Posten, som er hyggelige nok, men sier de ikke kan hjelpe meg siden jeg ikke er avsender.

Ja - der har dere min historie.
Jeg antar at dette ikke er standard hendelsesforløp, og at jeg har vært utsatt for en lang rekke feil på kort tid, men det hjelper meg igrunn ganske lite.
Igjen sitter en frustrert student som har skikkelig kaos i notatene, og fikk tigget seg til å låne en pc for å skrive denne mailen.

Sukk fra Ingerid Klaveness